Szanowni Państwo!
Wszyscy mamy do czynienia ze skutkami nieoczekiwanej pandemii. Jedną z najbardziej dotkniętych nią dziedzin jest edukacja. Nauczyciele we wszystkich typach szkół i na wszystkich poziomach nauczania stanęli przed wyzwaniem zdalnego nauczania. Niestety ostatnie lata nie przygotowały ich do korzystania w procesach edukacyjnych ze środków i możliwości, jakie daje teleinformatyka. Uczniowie, zdecydowanie bieglej poruszający się w otoczeniu programów i komputerów też nie znaleźli wiele nowych form edukacji i zdobywania obowiązkowej i wymaganej programami nauczania wiedzy, bo jest ich stosunkowo niewiele. Trudno w tym czasie utrzymać więzy grupowe i wspólnotę celów. W trudnych czasach niezbędne są nieszablonowe działania. Nie możemy się poddać zniechęceniu i powinniśmy znaleźć obszar, w którym wszyscy chętni młodzi ludzie znajdą szansę na swój rozwój w pożytecznym i ciekawym kierunku. Taką aktywność chce Państwu zaproponować Polskie Towarzystwo Informatyczne.
Mamy zatem przyjemność zaprosić Państwa do aktywnego udziału i promowania w środowiskach szkolnych i studenckich Konkursu GEEK (Gry Eksperymentalne Edukacyjne Komputerowe) pod honorowym patronatem MEN. Konkurs adresujemy do uczniów i studentów w wieku od 10 do 20 lat. Start pierwszej edycji Konkursu w dniu 15 października 2020 r. a finał w dniu 19 czerwca 2021 r. podczas uroczystych obchodów Światowego Dnia Społeczeństwa Informacyjnego oraz Jubileuszu 40-lecia PTI. Chcemy, aby inicjatywa ta stała się wydarzeniem cyklicznym, corocznym. Konkurs GEEK nastawiony jest na pracę zespołową w drużynach od 2 do 5 uczniów oraz 2 nauczycieli (nauczyciel przedmiotu i nauczyciel informatyki). Celem Konkursu jest uatrakcyjnienie i rozszerzenie procesu nauczania poprzez włączenie uczniów do tworzenia pomocy naukowych w postaci Gier Edukacyjnych na potrzeby innych przedmiotów. Przedmioty takie jak język polski, historia, chemia, biologia, matematyka, fizyka i pozostałe, mogą wiele zyskać na atrakcyjności poprzez włączenie Gier Edukacyjnych do ich nauczania, tym bardziej, gdy twórcami będą uczniowie czy studenci. Od zespołów konkursowych oczekujemy pomysłów na ciekawe gry lub ich scenariusze. Promujemy naukę poprzez wspólną zabawę. Liczymy też na to, że Konkurs GEEK uruchomi wyobraźnię, będzie uczył interdyscyplinarnej pracy zespołowej z wykorzystaniem informatyki i sprawi, że uczniowie włączą się twórczo do procesu edukacji.
Zapraszamy Państwa do promowania, rejestracji i zgłaszania zespołów. Szczegółowe informacje na temat konkursu oraz formularz rejestracyjny znajdziecie Państwo na stronie mlodzi.pti.org.pl
Wiesław Paluszyński
Prezes
Polskiego Towarzystwa Informatycznego
Polskie Towarzystwo Informatyczne (PTI) to organizacja z 40-letnim doświadczeniem. Zrzesza profesjonalistów z branży informatycznej i działa na rzecz zwiększenia ogólnych umiejętności cyfrowych w społeczeństwie. W roku naszego jubileuszu pragniemy włączyć w nasze działania także uczniów, nauczycieli i studentów.