W piątek 13 czerwca 2025 był szczęśliwym dniem dla 35 uczniów, którzy przyjechali ze złotym biletem do Warszawy!
W Warszawskim Domu Technika NOT odbył się ogólnopolski finał Konkursu GEEK – Gry Eksperymentalne Edukacyjne Komputerowe. To było wyjątkowe spotkanie 12 drużyn z całej Polski, które zaprezentowały swoje projekty gier edukacyjnych.
Było kreatywnie, merytorycznie i naprawdę inspirująco!
Tegoroczna edycja konkursu koncentrowała się wokół tematu cyberbezpieczeństwa – niezwykle aktualnego i ważnego w dzisiejszym świecie cyfrowym. Uczniowie tworzyli gry, które nie tylko bawią, ale przede wszystkim edukują – uczą bezpiecznego korzystania z technologii, rozpoznawania zagrożeń i dbania o higienę cyfrową.
W Gali Finałowej Konkursu udział wzięli: Prezes Polskiego Towarzystwa Informatycznego – Wiesław Paluszyński, Wiceprezes FSNT-NOT – Kamil Wójcik, a także przedstawiciele naszych partnerów i sponsorów – DELL Technologies – Konrad Wierzchowski, Gamescape – Daria Kozieja oraz Adam Jurkiewicz ABIX EDUKACJA -Pythonista.



Młodzi twórcy gier stanęli na wysokości zadania. Ich wystąpienia były nie tylko interesujące, ale też pełne pasji – każdy zespół miał za zadanie „zareklamować” swoją grę. Wielu uczestników zrobiło to znakomicie, prezentując zarówno walory merytoryczne, jak i kreatywny marketing. Niektóre drużyny przygotowały nawet koszulki z logo gry – ten pomysł zdecydowanie dodawał im punktów za profesjonalizm!
W prezentacji poniżej można obejrzeć nagrodzone prace uczniów!
2025 GEEK – FINAŁ autorstwa Beata ChodackaWarto podkreślić, że udział w konkursie GEEK to nie tylko rozwijanie umiejętności programistycznych. To także doskonała okazja do ćwiczenia komunikacji, współpracy zespołowej, kreatywnego i krytycznego myślenia – czyli kompetencji przyszłości, tak potrzebnych w nowoczesnym świecie.

Prezes PTI podziękował firmie DELL za wsparcie merytoryczne i nagrody, zespołowi Gamescape za wieloletnią współpracę z konkursem, a także szczególnie wyróżnił organizatorów: Alicję Podstolec i Adama Jurkiewicza – za serce, które wkładają w każdą edycję.
Część konkursową prowadzili Beata Chodacka i Rafał Kołodziejczyk, a po emocjach związanych z prezentacjami był czas na spacer po Warszawie – dzięki Towarzystwu Przyjaciół Warszawy – oraz zwiedzanie Muzeum Techniki, które umożliwił FSNT-NOT.
Dzięki wsparciu naszych darczyńców, nauczyciele i uczniowie wyjechali z upominkami: w torbach dla opiekunów znalazły się m.in. książka „Jak nie zgubić dziecka w sieci” z imienną dedykacją od autorki Zyty Czechowskiej, voucher na szkolenie w Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli – Zyta Czechowska specjalni.pl, gra edukacyjna od Demagoga oraz specjalne wydanie gry „Socjosztukmistrz” od Fundacji Hejt OFF. Uczniowie otrzymali prezenty przekazane przez Marszałków Województw Małopolskiego, Mazowieckiego i Lubelskiego oraz firm: Abix, Księgarnię Morską, Fortinet, Leo-Gum i Google for Education.
O dobry nastrój uczestników zadbała firma Maspex, która zapewniła pyszny poczęstunek, a organizatorzy zatroszczyli się o ciepły obiad dla wszystkich drużyn i ich opiekunów. Dzięki temu mogliśmy wspólnie świętować ten dzień bez pośpiechu – w atmosferze życzliwości i rozmowy.
Dziękujemy także ING Bankowi Śląskiemu i DELL za umożliwienie przyjazdu drużyn do Warszawy i pokrycie kosztów ich pobytu.
To był dzień pełen emocji, radości, pasji i dobrej energii! Wszystkim uczestnikom serdecznie gratulujemy – jesteście przyszłością cyfrowego świata!