Programowanie gry komputerowej i tworzenie projektu wymagają przechowywania, przesyłania i udostępniania katalogu z projektem, czyli tzw. repozytorium. W praktyce szkolnej najczęściej posługujemy się programami do przesyłania plików typu Dropbox, Google Drive, We Transfer itp.
W konkursie GEEK chcielibyśmy zainteresować i zachęcić Was do poznania i korzystania z profesjonalnego narzędzia, a w zasadzie serwisu – GitHub. Upraszczając, pozwala on na przechowywanie (hostowanie) repozytoriów, ułatwia pracę zespołową z zachowaniem kontroli nad zmianami wprowadzanymi w projekcie. Każdy uczestnik zespołu może pracować nad swoją częścią pracy, a następnie wysyła zmiany do repozytorium znajdującym się w serwisie GitHub, dzięki czemu wszyscy widzą postęp prac.
Dlaczego polecamy GitHub? Bo to jeden z najpopularniejszych serwisów internetowych, hostujących repozytoria Git w chmurze. Dzięki serwisom takim jak GitHub możemy udostępniać swój kod innym programistom i współpracować z nimi zdalnie w czasie rzeczywistym. Git to system, który pozwala programistom zapisywać wszystkie zmiany w pisanym kodzie – w taki sposób, aby niczego nie stracili. Jego pomysłodawcą i twórcą był Linus Torvalds (twórca systemu operacyjnego Linux). Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, czym jest Git –zajrzyj do definicji Git (oprogramowanie) na Wikipedii.
GitHub udostępnia darmowy hosting programów open source i prywatnych repozytoriów (część funkcji w ramach prywatnych repozytoriów jest płatna). Serwis działa od kwietnia 2008 roku. Cztery lata temu serwis został przejęty przez Microsoft za kwotę 7,5 miliarda dolarów. Obecnie korzysta z tej usługi ponad 90 mln osób, tworząc aplikacje dla różnych systemów operacyjnych.
Jeśli się nam udało zainteresować Was tym tematem, to zapraszamy w dniu 14 grudnia 2022 o godz. 19:00 na webinarium: https://www.facebook.com/events/1081631466571420, który poprowadzi Adam Jurkiewicz – ogólnopolski koordynator jurorów w konkursie GEEK. Spotkanie przeznaczone dla tych, którzy chcieliby poznać serwis GitHub lub poszerzyć swoją wiedzę na ten temat i wykorzystać w pracy nad projektem konkursowym GEEK!