Gry Eksperymentalne Edukacyjne Komputerowe za rok 2022/2023
W dniu 17 maja 2023 w Warszawie w auli Teatru Ateneum odbyła się gala wręczania nagród Laureatom Ogólnopolskiego Konkursu GEEK (Gry Eksperymentalne Edukacyjne Komputerowe) zorganizowana przez Polskie Towarzystwo Informatyczne w ramach Światowego Dnia Społeczeństwa Informacyjnego (ŚDSI).
Celem Konkursu było rozwijanie wśród nauczycieli i uczniów zainteresowań i pasji związanych z tworzeniem edukacyjnych gier komputerowych będących pomocą w nauce różnych przedmiotów jak np.: historia, chemia, fizyka, biologia, geografia, matematyka, informatyka, itp. Podczas przygotowywania prac konkursowych młodzież ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych miała okazję zmierzyć się z programowaniem swoich gier, wykorzystywać różne narzędzia informatyczne do pracy, a także rozwijać umiejętności pracy zespołowej.
Na galę zostali zaproszeni uczniowie i uczennice wraz z opiekunami z całej Polski. Uroczystość łączyła osiągnięcia dwóch konkursów – Konkursu GEEK i GM (Geniallne Miejsca) – oba konkursy organizowane były przez Polskie Towarzystwo Informatyczne – Sekcję Informatyki Szkolnej. Galę prowadziły Beata Chodacka – Przewodnicząca Komitetu Organizacyjnego Konkursu GM oraz Elżbieta Bowdur – Przewodnicząca Komitetu Organizacyjnego Konkursu GEEK.
Podczas uroczystości omawiane były wszystkie nagrodzone prace, a uczestnicy sami prezentowali własne projekty. W czasie spotkania także młodzież z projektu Solve for Tomorrow firmy Samsung mogła zaprezentować swoje prace konkursowe.
Uroczystość zaszczycił swoją obecnością Dyrektor Centrum Transformacji Cyfrowej w Ministerstwie Edukacji i Nauki pan Mateusz Rafał oraz Prezes Polskiego Towarzystwa Informatycznego pan Wiesław Paluszyński, pani Kataryna Lewandowska z biura Nowych Technologii IPN oraz sponsor pani Renata Toepler-Łyżwińska z firmy Korbo.
Dzięki hojności wszystkich SPONSORÓW Laureaci tegorocznego Konkursu GEEK opuścili aulę z wielkimi paczkami nagród i udali się na obiad oraz zwiedzanie Centrum Nauki Kopernik. W imieniu organizatorów Konkursu GEEK oraz Laureatów składamy serdeczne podziękowania za ufundowanie na finały ogólnopolskie wspaniałych nagród:
- SAMSUNG,
- Selgros cash&carry,
- DAGMA BEZPIECZEŃSTWO IT oraz ESET Digital Security,
- Śląskie Centrum Szkoleniowo-Egzaminacyjne KISS,
- Korbo Block,
- BROst Centrum Edukacji i Technologii Komputerowej,
- Grupa HELION,
- ABIX Edukacja,
- SOLECTRIC POLSKA, HELION oraz BeCREO Technologies.
Konkurs GEEK został objęty Patronatem Honorowym przez Ministerstwo Edukacji i Nauki.
Partnerami III edycji Konkursu GEEK byli:
- ECDL Polska,
- Sektorowa Rada ds. Kompetencji Informatyka
- Centrum Popularyzacji Nauki Politechniki Śląskiej.
Na etapie wojewódzkim Patronaty Honorowe udzielił konkursowi marszałek Województwa Lubuskiego, Łódzkiego, Zachodniopomorskiego, Świętokrzyskiego, Opolskiego, Wielkopolskiego, Podkarpackiego, Lubelskiego, Warmińsko-Mazurskiego, Mazowieckiego, Pomorskiego, Małopolskiego i Dolnośląskiego.
Patronat Honorowy dla Konkursu GEEK udzielił także Wojewoda Podkarpacki, Mazowiecki, Warmińsko-Mazurski, Świętokrzyski, Łódzki oraz Wojewoda Lubelski.
Konkurs wsparli swoim Patronatem Honorowym Kurator Mazowiecki, Kuratorium Oświaty w Kielcach Kuratorium Oświaty w Łodzi, Lublinie, Rzeszowie i Gdańsku.
Organizatorzy składają serdeczne podziękowania za wszystkie udzielone Patronaty Honorowe.
Poniżej przedstawiamy LAUREATÓW III EDYCJI KONKURSU GEEK za rok 2022/2023
kategoria KONCEPCJA: | kategoria IMPLEMENTACJA: |
Magiczna podróż zespołu Pościg kakaowca w składzie: Alicja Rzeźnik i Agata Kudaj Szkoła Podstawowa im. M. Kopernika w Łękińsku, opiekun: p. Małgorzata Jegier | Tajemniczy smok i tabliczka mnożenia zespołu SMOKI-SP1Chelm w składzie: Oliwier Majówka, Marcel Iżycki, Tomasz Sułek i Michał Kuryś Szkoła Podstawowa Nr 1 im. T. Kościuszki z Oddziałami Integracyjnymi w Chełmie, opiekun: p. Elżbieta Ćwikła |
I MIEJSCA SZKOŁY PONADPODSTAWOWE:
kategoria KONCEPCJA: | kategoria IMPLEMENTACJA: |
Śląsko haja zespołu CMI_Salezjanie w składzie: Tomasz Mertas, Kamil Fischer, Maksymilian Kuźniar i Piotr Lesiecki Salezjański Zespół Szkół Publicznych im. św. Dominika Savio w Zabrzu, opiekun: p. Alicja Podstolec | Arbor Genesis zespołu ProximaCode w składzie: Mariusz Jacek i Sebastian Golba Zespół Szkół Technicznych w Mielcu, opiekun: p. Paweł Skowron |
II MIEJSCA SZKOŁY PODSTAWOWE:
kategoria KONCEPCJA: | kategoria IMPLEMENTACJA: |
Królowa Matematyka zespołu MaZuNat w składzie: Natalia Ordon, Zuzanna Ordon oraz Marta Nowak Zespół Szkolno – Przedszkolny nr 9 w Zabrzu, opiekun: p. Aleksandra Niedziela | EduQuiz zespołu: TTBD – Three Times Better Development w składzie: Filip Wybudowski, Grzegorz Barański i Paweł Kisielewski Szkoła Podstawowa nr 18 im. Arkadego Fiedlera w Zielonej Górze, opiekun: p. Cezary Jasiński |
II MIEJSCA SZKOŁY PONADPODSTAWOWE:
kategoria KONCEPCJA: | kategoria IMPLEMENTACJA: |
Knowhere zespołu: One&Only w składzie: Joanna Tutro oraz Maciej Polubiec Zespół Szkół Licealnych i Technicznych nr 1 w Warszawie, opiekun p. Barbara Halska | New Hero(); zespołu: TCG w składzie: Kacper Bronka, Kacper Hanus i Sebastian Drabik Zespół Szkół Elektrycznych i Ogólnokształcących w Krośnie, opiekun p. Radosław Bargieł |
III MIEJSCA SZKOŁY PODSTAWOWE:
kategoria KONCEPCJA: | kategoria IMPLEMENTACJA: |
Jaskiniowe łamigłówki zespołu: Oliwki w składzie: Oliwia Kubiak i Alicja Kot Szkoła Podstawowa im. M. Kopernika w Łękińsku, opiekun: p. Małgorzata Jegier | Rico – The Moonwalker zespołu: Gorące kurczaczki w składzie: Tymoteusz Lamża i Tomasz Madejczyk Szkoła Podstawowa nr 1 Będzin, opiekun p. Małgorzata Szczypka |
III MIEJSCA SZKOŁY PONADPODSTAWOWE:
kategoria KONCEPCJA: | kategoria IMPLEMENTACJA: |
Warzywne przygody Szopa Pracza zespołu: Raconium Studios w składzie: Maja Olszewska, Milena Hernik i Maria Mizerska Katolickie Liceum Ogólnokształcące im. św. Jana Bosko w Sosnowcu, opiekun: p. Ewelina Majewska Pyrkosz | code(base) zespołu Overqualified w składzie: Bartosz Zanijat, Jeremiasz Mroczek i Mariusz Szlęzak Zespół Szkół Zawodowych nr 2 w Starachowicach, opiekun p. Mariusz Nowak |
Wszystkim Laureatom składamy serdeczne gratulacje!
Elżbieta Bowdur
Przewodnicząca Komitetu Organizacyjnego Konkursu GEEK
Zapraszamy do obejrzenia relacji fotograficznej
Poniżej prezentujemy filmiki do konkursowych gier z kategorii implementacja:
- TAJEMNICZY SMOK I TABLICZKA MNOZENIA – YouTube
- Geek gra – YouTube
- Arbor Genesis Prezentacja – YouTube
- Gra EduQuest – YouTube
- Knowhere Prototyp – Fragment z rozgrywki – YouTube
- new Hero( ); – gameplay – YouTube
- code(base) – zwiastun – YouTube
- Olimpiada Matematyczna – YouTube
- Pixel-Perfekt – Demonstracja – YouTube
- Mokre przygody Archimedesa – prezentacja – YouTube
- Pyhton Defence Cut – YouTube
- Konkurs GEEK 2023 – Wgranie – EduFactory – YouTube
- Gramy w GEO NEO! – gameplay – YouTube
- Time is Quacked | EARLY GAME SHOWCASE | PL – YouTube
- Konkurs Geek 2023 – YouTube
- Prezentacja gry – YouTube
- Geek gra – YouTube
- Geek rozgrywka- implementacja gry – gra zrobiona pod full HD – YouTube
- EcoEscape 3D – Gameplay z naszej gry – YouTube
- Rech Rech 1.0 – YouTube
- GRA SP1CHELM 8a 2023 – YouTube
- Planetomaniak – YouTube
- LabAdventure [TRAILER] – The Catalyst’s Team – YouTube
- NULL [Prototype Trailer] – YouTube
- Gilbert – YouTube
- Film konkursowy (GEEK) – YouTube
- ORTOGRAFIA I NIESPODZIANKI – YouTube
- Path of Mushrooms (original game) – YouTube
- Film o grze Przygody Ufoludka Eliotta – YouTube
- Dzień po zsp5 Gliwice – konkurs GEEK (pokaz mapy) Minecraft – YouTube
- Świat Quizów – YouTube
- Gameplay – YouTube
- Kwadratowy Umysł Gra na konkurs zgłoszenie zespołu Żubry – YouTube
- Grzybobranie – GEEK – YouTube