Piąta edycja konkursu – Polskie Towarzystwo Informatyczne wraz z Naczelną Organizacją Techniczną ogłasza konkurs.
Gry Edukacyjne Eksperymentalne Komputerowe GEEK – to konkurs, w którym chcemy wykorzystać kompetencje informatyczne nauczycieli i uczniów do tworzenia ciekawych projektów, a przy tym rozwijać umiejętności pracy zespołowej i zachęcać do nauki programowania.
Konkurs GEEK polega na opracowaniu i przedstawieniu koncepcji gry edukacyjnej lub stworzeniu implementacji gry edukacyjnej o tematyce związanej z o tematyce związanej z cyberbezpieczeństwem, cyberzagrożeniami, higieną cyfrową.
Udział w konkursie umożliwi osiągnięcie sukcesu wszystkim, którzy chcą rozwijać swoje pasje i skupiają się wokół tworzenia gier komputerowych.
Prace można stworzyć w dwóch Kategoriach:
KONCEPCJA GRY – opracowanie scenariusza gry, wraz z fabułą w postaci prezentacji w dowolnym formacie i udostępnienia jej z zachowaniem możliwości sprawdzenia jej przez jurorów
IMPLEMENTACJA GRY – w postaci demo, prototypu lub pełnej gry, w dowolnym programie (języku programowania) i udostępnienia jej z zachowaniem możliwości sprawdzenia jej przez jurorów
Konkurs dedykowany jest dla uczniów Szkół Podstawowych i Ponadpodstawowych!
Gry należy przesyłać od 1.02-1.03.2025 przez system dostępny na stronie.
Udział w konkursie jest dobrowolny i bezpłatny, a wartościowe nagrody zostaną wręczone między maj-czerwiec 2025, w ramach Światowych Dni Społeczeństwa Informacyjnego organizowanych corocznie przez Polskie Towarzystwo Informatyczne w Warszawie.
Wszyscy uczestnicy konkursu wraz z opiekunami będą mieli możliwość korzystania z doradztwa oraz uczestnictwa w spotkaniach konsultacyjnych.
Tegoroczny temat gier w konkursie to: CYBER(NIE)BEZPIECZEŃSTWO szeroko rozumiane:
- higiena cyfrowa
- zagrożenia „internetowe”
- bezpieczne zachowanie w sieci
- sposoby unikania zagrożeń
- przeciwdziałanie hejtowi i cyberprzemocy
Można napisać historię przypadków, zagadki kryminalne, a także niesamowite przygody z każdej dziedziny życia!